Νηστεία: Φυσική αποτοξίνωση ή επιβάρυνση του οργανισμού;

 

Detox ή όχι; 

Η χριστιανική θρησκεία περιλαμβάνει κατά τη διάρκεια του έτους αρκετές περιόδους νηστείας, με αυτή της Σαρακοστής να είναι η αυστηρότερη, καθώς απαγορεύει την κατανάλωση όλων των ζωικών προϊόντων(κρέας,γαλακτοκομικά).Από τη μία αυτό είναι θετικό,αφού δίνει στον οργανισμό μας την ευκαιρία να αποτοξινωθούμε από τα λίπη και να καταναλώσουμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά.Από την άλλη, ωστόσο, είναι αρκετά επίφοβη για τον οργανισμό η τόσο μεγάλη περίοδος στέρησης τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνες,ασβέστιο και σίδηρο.

Η νηστεία γενικότερα αποβλέπει σε μια πιο λιτή διατροφή και αποχή από κορεσμένα λίπη. Προάγει την υγεία και δεν ενέχει κινδύνους για τα υγιή άτομα. Ενισχύει ακόμη την καλή λειτουργία του εντέρου, τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και χαρίζει ευεξία. Ωστόσο, δεν ενδεικνύεται για τις ευπαθείς ομάδες (εγκύους, μικρά παιδιά,άτομα με προβλήματα υγείας). Η αποχή από τα γαλακτοκομικά, για παράδειγμα, μπορεί να χειροτερεύσει την κατάσταση όσων πάσχουν από οστεοπόρωση,όπως και ο αποκλεισμός του κρέατος από την διατροφή όσων πάσχουν από αναιμία.

Δεν έχει ως αυτοσκοπό ούτε την αυτοθεραπεία, ούτε την δίαιτα, μπορεί όμως να υποβοηθήσει την απώλεια βάρους, αν προσέξουμε τα παρακάτω:
• Τα λαχανικά και τα θαλασσινά να μαγειρεύονται ψητά και όχι τηγανητά,για να αποφεύγονται περιττές θερμίδες.
• Να μην παραλείπονται τα ενδιάμεσα γεύματα, ούτως ώστε να μειώνεται το αίσθημα της πείνας. Να προτιμώνται σνακ όπως ανάλατοι ξηροί καρποί με τη φλούδα,πολλά φρούτα και οι χυμοί αυτών.
• Καθώς η νηστεία περιλαμβάνει ζυμαρικά, καλό είναι να προτιμάμε ζυμαρικά ολικής αλέσεως με απλή σάλτσα και λίγο λάδι.
• Κατανάλωση ψωμιού με μέτρο: Η κατανάλωση των οσπρίων-λαδερών γίνεται συνήθως με τη συνοδεία ψωμιού, γι’αυτό καλό θα ήταν να μην ξεπερνάμε την μία φέτα ανά γεύμα, κατά προτίμηση με ψωμί ολικής ή πολύσπορο.
• Γενικά καλό είναι να αποφεύγουμε το πολύ λάδι, το αλκοόλ και την υπέρμετρη κατανάλωση νηστίσιμων γλυκών. Για γλυκό, μπορούμε να προτιμήσουμε το μέλι αντί για τη ζάχαρη.

Αν φροντίσουμε να υποκαθιστούμε τις τροφές που «απαγορεύονται» με εκείνες που προσφέρουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά και δεν προβαίνουμε σε υπέρμετρη κατανάλωση με την δικαιολογία ότι είναι νηστίσιμα, η νηστεία μπορεί να αποβεί πολύ θετική για τον οργανισμό μας.

 

Κείμενο: Anna Stilo



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

READ ALSO