Το αλάτι οδηγεί στην αύξηση του βάρους!

Ότι το αλάτι δεν εξυπηρετεί την προαγωγή της υγείας του ανθρώπου, είναι γνωστό και θεωρείται δεδομένο. Επηρεάζει την αρτηριακή πίεση και αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης άλλων καρδιαγγειακών παθήσεων. Ο Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος,  Γιάννης Χρύσου αναλύει τις δύο νέες μελέτες που αναγνώρισαν άλλη μία ανεπιθύμητη δράση του αλατιού: μπορεί να οδηγήσει στην υπερκατανάλωση λιπαρών τροφών και να συμβάλλει στην αύξηση του βάρους.

Και στις δύο μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο Journal of Nutrition and Chemical Senses  κι έγιναν από τον Καθηγητή Russell Keast και την ομάδα του, στο Πανεπιστήμιο Deakin της Αυστραλίας, καλούνται οι βιομηχανίες τροφίμων να περιορίσουν την ποσότητα του αλατιού στα παραγόμενα προϊόντα τους.

Στην πρώτη μελέτη αξιολογήθηκε η επίδραση του αλατιού στην γεύση του λίπους και των διατροφικών επιλογών. Ζητήθηκε από τα άτομα που συμμετείχαν να δοκιμάσουν τρόφιμα με διαφορετική περιεκτικότητα σε αλάτι και να σημειώσουν σε ειδική βαθμονομημένη κλίμακα την γεύση, και την εκτίμηση τους για την περιεκτικότητα του τροφίμου σε λιπαρά. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το αλάτι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην γεύση. Όσο περισσότερο αλάτι, τόσο καλύτερη η γεύση. Παράλληλα όμως είδαν ότι το λίπος δεν έπαιξε σημαντικό ρόλο στην γεύση. Μάλιστα, μεταξύ ίδιων τροφίμων, η υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, έφερε χαμηλή βαθμολογία σε γεύση.  Όταν όμως τα τρόφιμα είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, ακόμα και οι «ευαίσθητοι» στο λίπος, δεν αντιλήφθηκαν την υψηλή περιεκτικότητα. Το γεγονός αυτό, μπορεί να οδηγεί στην κατανάλωση λιπαρών τροφίμων, ακόμα και αν δεν αποτελούν την προτίμηση του καταναλωτή.

Στην δεύτερη μελέτη έγινε προσπάθεια συσχέτισης της περιεκτικότητας σε αλάτι και την ποσότητα κατανάλωσης της εκάστοτε τροφής. Φάνηκε ξεκάθαρα ότι όσο περισσότερο αλάτι, τόσο μεγαλύτερη και η ποσότητα της τροφής που καταναλώθηκε αλλά και ενέργεια που λήφθηκε από τους συμμετέχοντας.

Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω αποτελεσμάτων, μας δείχνουν ξεκάθαρα ότι είτε θέλετε να προσέξετε την υγείας σας, είτε θέλετε να χάσετε βάρος, πρέπει να προσπαθήσετε να μειώσετε το αλάτι που βάζετε στο πιάτο σας και παράλληλα να διαβάζετε τις ετικέτες τροφίμων και να επιλέγετε τρόφιμα με λιγότερο αλάτι.

 

Κείμενο : Γιάννης Χρύσου,   Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

READ ALSO