Μανιτάρι: Πρωτοποριακό συστατικό ομορφιάς

Αυτή την εβδομάδα το μανιτάρι είχε την τιμητική του ως βασικό συστατικό για τη δημιουργία των πρωτοποριακών συνθετικών “δερμάτινων” του οίκου Hermes. Όμως οι αρετές του δεν περιορίζονται εκεί. Θα μπορούσες να φανταστείς ότι το ταπεινό μανιτάρι έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο πυροδοτώντας τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της ομορφιάς; Αν όχι, είμαι εδώ για να σε διαφωτίσω για τις εντυπωσιακές πολλαπλές εφαρμογές του!

Υποκοριστικό της αρχαιοελληνικής “αμανίτης” το μανιτάρι καλλιεργήθηκε για πρώτη φορά συστηματικά γύρω στο 1650 από έναν Παρισινό αγρότη πεπονιού. Παρόλο που είναι δημοφιλές συστατικό στη σύγχρονη κουζίνα και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες ως για παραδοσιακά παρασκευάσματα τροφίμων σε πολλούς πολιτισμούς εδώ και αιώνες το μανιτάρι είναι κάτι περισσότερο από αγαπημένη λιχουδιά. Οι Κινέζοι τα χρησιμοποίησαν για ιατρικούς σκοπούς, οι αρχαίοι Ρωμαίοι και οι Έλληνες τα χρησιμοποιούσαν σε γιορτές και οι Αιγύπτιοι απολάμβαναν τη γεύση και την υφή τους. Αυτός ο βρώσιμος μύκητας δεν είναι μόνο νόστιμος. Είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και ψευδάργυρο. Πρόκειται Είναι για εξαιρετικό συμπλήρωμα διατροφής πρωτεΐνης για χορτοφάγους και κρύβει πολλαπλά οφέλη για την επιδερμίδα, τα μαλλιά και την ολιστική σου υγεία. 

Photo: Damir Omerovic

Εννέα αρετές του μανιταριού

Μια νέα γενιά πρώτα προϊόντων ομορφιάς που βασίζουν την αποτελεσματικότητά τους σε εκχυλίσματα μανιταριών κάνει ήδη την εμφάνισή της στην αγορά. Η έρευνα πάνω στις αρετές του ταπεινού μανιταριού, σηματοδοτεί το ξεκίνημα ενός νέου σημαντικού κεφαλαίου στην εξέλιξη των τεχνολογιών περιποίησης προσώπου. Ανακάλυψε τα πολλαπλά οφέλη των μανιταριών. Συνδυαστικά με μια υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει σνακ με βασικό συστατικό τα μανιτάρια, μπορείς να βάλεις ήδη νέες βάσεις για την ολιστική ανανέωση του οργανισμού αλλά και της επιδερμίδας σου!

Το μανιτάρι ως πολυεργαλείο ομορφιάς

  • Ενυδατώνει το δέρμα: Μιμώντας τη δράση του υαλουρονικού οξέος, οι πολυσακχαρίτες που υπάρχουν στα μανιτάρια ενυδατώνουν το δέρμα σας, καθιστώντας το απαλό και ελαστικό.
  • Αντιμετωπίζει την ακμή: Τα μανιτάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D και όταν εφαρμόζονται τοπικά, βοηθούν στη συρρίκνωση των πόρων και τη θεραπεία της ακμής.
  • Φωτίζει το δέρμα: Το kojic οξύ που υπάρχει στα μανιτάρια απολεπίζει απαλά το δέρμα από μέσα και δίνει μια λάμψη στην επιδερμίδα.
  • Έχει αντιγηραντικά οφέλη : Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά όπως σελήνιο, βιταμίνη C και χολίνη. Αυτά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά καταπολεμούν τις βλάβες των ελεύθερων ριζών και τα σημάδια της γήρανσης.
  • Σταματά την τριχόπτωση: Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε σίδηρο και είναι ικανά να καλύψουν την καθημερινή σου ανάγκη σιδήρου.Μια δίαιτα πλούσια σε μανιτάρια μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της τριχόπτωσης και να προωθήσει την ανάπτυξη νέων μαλλιών. Επιπλέον έχουν υψηλή περιεκτικότητά σε χαλκό. Αυτό επηρεάζει άμεσα την παραγωγή μελανίνης στο αίμα που είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση της χρωστικής των μαλλιών σου.
Photo: HP Kosh

Μανιτάρι, το superfood

  • Προωθεί την υγεία της καρδιάς: Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και κάλιο και συμβάλλουν στη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας. Βοηθούν επίσης στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης για τη μείωση του κινδύνου υπέρτασης.
  • Μειώνει τους κινδύνους διαβήτη: Η συμπερίληψη διαιτητικών ινών στην καθημερινή σου ρουτίνα βοηθά στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2. Μόνο 70 γραμμάρια μανιταριού μπορούν να παραδώσουν ένα γραμμάριο ινών στο σώμα σου, 20-25 γραμμάρια είναι η καθημερινή απαίτηση σε ίνες.
  • Βοηθά την πρόληψη του καρκίνου: Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα μανιτάρια είναι γνωστό ότι βοηθούν στην πρόληψη ορισμένων τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του πνεύμονα, του προστάτη και του μαστού.
  • Καίει τη χοληστερόλη: Παρόλο που τα μανιτάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και ένζυμα, έχουν χαμηλά επίπεδα υδατανθράκων και είναι γνωστό ότι καίνε χοληστερόλη. Βοηθούν επίσης στην πέψη και στη διατήρηση του βάρους όταν καταναλώνεται υπεύθυνα.
Photo: Timothy Dykes

Φαρμακευτικά μανιτάρια

Φαρμακευτικά μανιτάρια είναι εκείνα που χρησιμοποιούνται ως πιθανές θεραπείες για την αντιμετώπιση ασθενειών. Το reishi και το ιαπωνικό shitake που αναπτύσεται στα δένδρα έχουν μια ιστορία χρήσης χιλιετιών σε τμήματα της Ασίας. Στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική χρησιμοποιείται για περισσότερα από 2.000 χρόνια όχι μόνον για τα ευεργετικά αποτελέσματα, αλλά και για την απουσία παρενεργειών στον άνθρωπο. Το shitake έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνεςμέταλλα και στις βιταμίνες B12 και B2, ενώ επίσης βοηθά στην αντιμετώπιση διαφόρων ιών. Οι μύκητες εκείνοι που δεν παράγουν μανιτάρια ήταν η αρχική πηγή της πενικιλίνης.   Ανακάλυψε έξι από τις πιο δημοφιλείς ποικιλίες μανιταριών που προσφέρονται από ειδικούς στην περιποίηση της επιδερμίδας και τα μοναδικά οφέλη ομορφιάς που παρέχουν.

Μανιτάρια Chaga:

  • Καλό για : εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, βοηθά στην ομοιόμορφία του τόνου δέρματος.

Τα μανιτάρια Chaga είναι μια από τις πιο δημοφιλείς ποικιλίες που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία ομορφιάς σήμερα. Αποδεδειγμένη τρεις φορές πιο αποτελεσματική στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών από τα μούρα acai. Συγκαταλέγονται στις πιο πλούσιες σε αντιοξειδωτικά τροφές στον κόσμο. Είναι εκείνα τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών που, σύμφωνα με του ειδικούς, τους επιτρέπει να «εξουδετερώσουν τις ελεύθερες ρίζες και να έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες για να βοηθήσουν στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος. Αυτό βοηθά τελικά να εξασφαλίσει έναν ομοιόμορφο τόνο δέρματος και αυξημένη παροχή θρεπτικών ουσιών στο δέρμα. “

Μανιτάρια Cordyceps:

  • Καλό για : αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά οφέλη

Παραδοσιακά θεωρείται ως συστατικό ενίσχυσης της ενέργειας και της αντοχής, το Cordyceps έχει αποδεδειγμένα αντιοξειδωτικά αποτελέσματα όταν εφαρμόζεται τοπικά. Οι ειδικοί λένε ότι αυτό το αρχαίο μανιτάρι διαθέτει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που «προέρχονται από την ικανότητά του να επηρεάζει θετικά το ανοσοποιητικό σύστημα με την καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες». Με άλλα λόγια, είναι ένα κομμάτι πολλαπλών χρήσεων. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιείται σε πολλά προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας σήμερα, ειδικά για την ενυδάτωση του δέρματος, για την ενίσχυση της παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης και για την ανακούφιση των φλεγμονωδών δερματικών συνθηκών.

Μανιτάρια Reishi:

  • Καλό για : καταπραϋντικό σε φλεγμονή, αντιρυτιδικά οφέλη

Χρησιμοποιείται για τοπικές φόρμουλες περιποίησης της επιδερμίδας μας. Αυτό το σούπερ μανιτάρι υποστηρίζει την ανθεκτικότητα του δέρματος έναντι του στρες, καταπραΰνει το δέρμα, κλειδώνει την υγρασία και βελτιώνει τη λειτουργία φραγμού. Όποιος έχει άγχος, ευαίσθητο δέρμα μπορεί να επωφεληθεί από το reishi.

Μανιτάρια Shiitake

  • Καλό για : εξασθένιση σκοτεινών κηλίδων και ουλών, βραδινός τόνος δέρματος, λάμψη του δέρματος

Το Shiitake, ένα από τα πιο εύκολα μανιτάρια, περιέχει μια σειρά από οφέλη ομορφιάς. Αποτελούμενο από υψηλά επίπεδα kojic acid, τα shiitakes είναι μια εκπληκτική επιλογή για τον ομοιόμορφο τόνο του δέρματος. Ως εκ τούτου, το συστατικό χρησιμοποιείται συχνά σε προϊόντα ομορφιάς για να βοηθήσει να φωτίσει το δέρμα, να ξεθωριάσει τα σκούρα σημεία και τις ουλές της ακμής και να θεραπεύσει την υπερχρωματισμό.

Μανιτάρια Tremella:

  • Καλό για : αυξημένη ενυδάτωση και επιδερμίδες 

Επίσης, γνωστά ως μανιτάρια χιονιού και ασημένια αυτιά, τα τρεμέλια είναι σπογγώδη, ημιδιαφανή μανιτάρια με οφέλη που ενισχύουν την ενυδάτωση. Αν έχεις ξηρή επιδερμίδα ή αφυδατωμένο δέρμα, είναι μια εξαιρετική επιλογή. Το Tremella μπορεί να διατηρήσει έως και 500 φορές το βάρος του σε νερό, καθιστώντας το ένα πολύ αποτελεσματικό σύμαχο ενυδάτωσης. Τα ασημένια μανιτάρια προσελκύουν και κλειδώνουν το νερό στο δέρμα σχηματίζοντας ένα προστατευτικό φράγμα για την αποφυγή απώλειας νερού. Η μικρή μοριακή δομή του δίνει τη δυνατότητα να πάει βαθιά στο δέρμα, όπου παρέχει διαρκή ενυδάτωση και αποτελέσματα.

Μανιτάρια Trametes Versicolor:

  • Καλό για : αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη οφέλη, αυξημένη ροή αίματος

Ως λειτουργικό τρόφιμο και με ήπια γεύση, μπορεί να προστεθεί σε αλμυρές ή γλυκές συνταγές για να προσδώσει γήινες γευστικές νότες. Ταιριάζει ιδιαίτερα σε ροφήματα, όπως τσάι, χυμούς, smoothies, φυτικά γάλατα ή μπορείτε απλά να το αναμείξετε σε λίγο νερό. Οι θρεπτικές του ιδιότητες δεν αλλοιώνονται σε υψηλή θερμοκρασία. Βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, υποστηρίζει την ηπατική λειτουργία, έχει αντιική, αντιβακτηριακή και αντιμυκητιακή δράση και βοηθάει στη χαλάρωση και την καταπολέμηση του άγχους.

Φωτογραφίες Unsplash / Pexels

Κείμενο της Spa Manager Μαρίας Χούντα, mariachouda@outlook.com.gr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here