Η μεγάλη επιτυχία της “Traviata” στο Μέγαρο Μουσικής συνεχίζεται…

Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016, στην κατάμεστη “Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη” του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, έκανε πρεμιέρα η Τραβιάτα του Τζουζέππε Βέρντι από την Εθνική Λυρική Σκηνή, με θερμά χειροκροτήματα και επευφημίες προς τους συντελεστές της παραγωγής. 
 
Η υψηλής αισθητικής παραγωγή, με τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια του Νίκου Σ. Πετρόπουλου, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε από την ΕΛΣ το 2001, εντυπωσίασε το κοινό που γέμισε ασφυκτικά την αίθουσα “Α. Τριάντη”. Την αναβίωση της σκηνοθεσίας επιμελήθηκε ο Ίων Κεσούλης.
Η εξαιρετική απόδοση της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, υπό την εμπνευσμένη μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού, η εντυπωσιακή εμφάνιση της Χορωδίας και του Μπαλέτου της ΕΛΣ, καθώς και η εντυπωσιακή δύναμη των ερμηνειών των πρωταγωνιστών, προκάλεσαν τον ενθουσιασμό του πολυπληθούς κοινού. 
Η Μυρτώ Παπαθανασίου στο ρόλο της Βιολέττας, έδειξε για ακόμα μια φορά την υψηλή κλάση της, προσφέροντας μια σπουδαία ερμηνεία. Μαζί της ο Γιάννης Χριστόπουλος στον ρόλο του Αλφρέντο Ζερμόν και ο Δημήτρης Τηλιακός στον ρόλο του Τζόρτζιο Ζερμόν, εντυπωσίασαν με την εμφάνιση τους. Στους δεύτερους ρόλους το κοινό είχε την ευκαιρία να απολαύσει διακεκριμένους, αλλά και νεότερους μονωδούς, όπως η Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη, η Αγγελική Καθαρίου, ο Πέτρος Σαλάτας, ο Χαράλαμπος Βελισσάριος κ.ά.
Την διεύθυνση της Χορωδίας είχε ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος, ενώ την χορογραφία – κινησιολογία υπέγραψε ο Φώτης Διαμαντόπουλος.
 
Πασίγνωστες άριες και ντουέτα ντύνουν μία από τις πιο αγαπητές ιστορίες μεγάλου έρωτα, ματαιωμένου από τις κοινωνικές συμβάσεις. Η όπερα περιγράφει τον έρωτα μιας εταίρας με γόνο καλής οικογένειας του Παρισιού. Η σχέση προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας του νέου, το ζευγάρι χωρίζει και ξανασυναντιέται λίγο πριν το θάνατο της κοπέλας. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου της όπερας.
Η πρεμιέρα της Τραβιάτας, το 1853 στο Τεάτρο Φενίτσε της Βενετίας αναφέρεται συνήθως ως μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στην Ιστορία της Όπερας. “Η Τραβιάτα ήταν ένα φιάσκο, μην ψάχνεις να βρεις δικαιολογία, απλώς έτσι είναι“, έγραφε την επομένη κιόλας, στις 7 Μαρτίου 1953 ο Βέρντι στον εκδότη του Τίτο Ρικόρντι. Ενάμιση αιώνα αργότερα, το αριστούργημα του Βέρντι αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του ρεπερτορίου με εκατοντάδες παραστάσεις κάθε χρόνο στις όπερες όλου του κόσμου και με χιλιάδες θεατών να τις παρακολουθούν εκστατικά. 
traviata1Στην Εθνική Λυρική Σκηνή, η οποία περιέλαβε το έργο στο δραματολόγιό της το 1942, παρουσιάζοντάς το στο θερινό θέατρο της Πλατείας Κλαυθμώνος, σπουδαίοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν συνεργαστεί σε παραγωγές της Τραβιάτας, όπως ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Μιχάλης Κακογιάννης, ο Αντίοχος Ευαγγελάτος, καθώς και σχεδόν όλοι οι σπουδαίοι Έλληνες Μονωδοί.  
 
Στην Τραβιάτα ο Βέρντι επιτυγχάνει ένα λεπτομερές ψυχογράφημα της ηρωίδας του. Ανάλογα με τις μεταπτώσεις στην ψυχολογία της, ο Βέρντι συνθέτει για την φωνή με διαφορετικό τρόπο στην κάθε Πράξη. Στην Α΄ Πράξη η ηδονική ελευθεριότητα και το λαμπερό πλην παρακμιακό Παρίσι περιγράφονται με μουσική που απαιτεί δεξιοτεχνικές ικανότητες της υψιφώνου που ερμηνεύει τον ρόλο του τίτλου. Στην Β’ Πράξη η γαλήνη της ζωής στη φύση και τα βαθιά συναισθήματα της
ηρωίδας αποδίδονται με την θερμή φωνή της λυρικής σοπράνο, ενώ η τραγική κατάληψη του ματαιωμένου έρωτα αναδεικνύεται με τις σκούρες αποχρώσεις της φωνής που εκφράζουν τον πόνο και την απόγνωση.
 
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών  – Αίθουσα “Α. Τριάντη” : 25, 26, 27, 30 Νοεμβρίου 2016
Ώρα έναρξης: 20.00
 
Τιμές εισιτηρίων: €20, €35, €50, €70 
Παιδικό & φοιτητικό: €12 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here