Τι αλλάζει στην Zara και στην Η&Μ

close up of wooden clothes hangers in a shop

Οι δύο μεγάλες εταιρείες περνούν στην φάση του meta-shopping

Γενικότερα η εμπειρία των αγορών στα μεγάλα αυτά brands μαζικής μόδας είναι μια τακτική συνήθεια για τις περισσότερες γυναίκες. Από τότε που μπήκαμε για πρώτη φορά σε αυτά τα τεράστια καταστήματα με τον άπλετο χώρο, την ποικιλία σχεδίων, χρωμάτων και μεγεθών και τις διακριτικές πωλήτριες ανακαλύψαμε έναν άλλο κόσμο shopping που δεν είχε καμία σχέση με αυτόν που γνωρίζαμε μέχρι τότε. Μπορεί πράγματι η εμπειρία μιας σαββατιάτικης βόλτας στην Zara και την Η&Μ να αλλάξει προς το καλύτερο; Οι δύο μεγάλες εταιρείες λένε πως ναι, και μας ετοιμάζουν διάφορες αλλαγές και βελτιώσεις μέσα στο 2016.

Πρώτη σημαντική επέκταση που θα δούμε στην Zara είναι μία ολοκαίνουρια σειρά ρούχων που θα λανσαριστεί στις αρχές Μαΐου! Οι σχεδιαστές έχουν αποκαλύψει ελάχιστα για την νέα συλλογή, ωστόσο έχουν πει αυτό: η νέα σειρά θα είναι απόλυτα εναρμονισμένη με το κλίμα της εποχής και κυρίως θα δίνει high-value και αποκλειστική. Μία ακόμη αλλαγή που έχει ήδη εφαρμοστεί πειραματικά σε κάποια καταστήματα στην Ισπανία είναι το νέο σύστημα check out. Τι σημαίνει αυτό; Λίγο ή πολύ ότι μπορούμε να ξεχάσουμε τις ατελείωτες ουρές στα ταμεία. Όταν το σύστημα επεκταθεί παντού θα μπορούμε πλέον να διαλέγουμε αυτό που θέλουμε, να σκανάρουμε τα προϊόντα στο ειδικό μηχάνημα, να πληρώνουμε με την κάρτα,  να το βάζουμε στη σακούλα και… γεια σας! Τρίτο και επίσης σημαντικό είναι οι νέες οθόνες αφής που πρόκειται σταδιακά να εγκατασταθούν στα δοκιμαστήρια. Έτσι θα μπορούμε να ζητάμε απευθείας το ρούχο που θέλουμε στο μέγεθος που χρειαζόμαστε χωρίς να βγαίνουμε μισοντυμένες από τις καμπίνες με άγχος μην χάσουμε τη σειρά μας. Genius;

leitz-zara-seattle11

Και ενώ το ισπανικό mega-brand έχει εστιάσει την προσπάθειά του στο να αντιμετωπίσει κάποια πρακτικά περισσότερο θέματα shoppong, η H&M μας δείχνει για άλλη μία φορά το οικολογικό της πρόσωπο, αποφασίζοντας να απομακρύνει σιγά-σιγά τις κλασικές πλαστικές σακούλες της που μέχρι στιγμής προσέφερε δωρεάν στις πελάτισσες. Στόχος της εταιρείας λοιπόν είναι από την 1η Απριλίου να αρχίσει σταδιακά να τις προσφέρει πλέον στην τιμή των 20 Cent ανά σακούλα, με στόχο ουσιαστικά να μας ευαισθητοποιήσει. Τα πλαστικά σκουπίδια είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουμε, μια που ως γνωστόν δεν βιοδιασπώνται. Έτσι η σουηδική εταιρεία ανταποκρίνεται νωρίς στη νέα οδηγία της ΕΕ  σύμφωνα με την οποία από το 2020 η κατανάλωση κάθε κατοίκου σε πλαστικές σακούλες πρέπει να περιοριστεί στις 90 ετησίως (!) και από το 2026 μόνο στις 40 σακούλες το χρόνο με μακροπρόθεσμο στόχο την πλήρη κατάργησή τους από το εμπόριο.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here