Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, το χρώμα της επιδερμίδας και τα κιλά πλέον δεν αποτελούν εμπόδιο αλλά το εισιτήριο για μια θέση στον υπέροχο κόσμο της μόδας όπου τα στερεότυπα δεν χωρούν. Μεγάλα ονόματα και σπουδαία brands έχουν ήδη κάνει πολλές προσπάθειες να δείξουν αυτή την αλλαγή και την επικράτηση της διαφορετικότητας. Σκοπός είναι όλοι να νιώθουν ότι μπορούν να φορέσουν ότι θέλουν και να ταυτιστούν με τις εικόνες μόδας που βλέπουν στα media. Άραγε η ηλικία, ένα από τα μεγαλύτερα taboo της κοινωνίας απέναντι στις γυναίκες, είναι κι αυτό κάτι που έχει καταρριφθεί; H επέλαση του Silver Wave είναι γεγονός.
Το στίγμα γύρω από τις ρυτίδες και τις γκρίζες τρίχες στα μαλλιά αρχίζει να εξαφανίζεται τουλάχιστον στο κόσμο της μόδας. Οι γυναίκες μεγαλύτερων ηλικιών δεν είναι κατάλληλες μόνο για να διαφημίζουν αντιγηραντικές κρέμες. Aντιθέτως, μπορούν να αγκαλιάσουν τον εαυτό τους όπως είναι και να φοράνε ό,τι θέλουν ανεξάρτητα από τα “πρέπει” που έχει θέσει η κοινωνία εναντίον τους.

Νέο κύμα διαφορετικότητας
Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότερες επωνυμίες εντάσσουν γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας στις καμπάνιες τους αλλά και σε πασαρέλες. Παρατηρούμε ένα “Silver Wave”, ένα κύμα δηλαδή από γκρι μαλλιά στο χώρο της μόδας. Και αυτό είναι κάτι που μας γεμίζει ενθουσιασμό. Η ένταξη και προβολή γυναικών μεγαλύτερων ηλικιών άρχισε να γίνεται πιο έντονη στις πασαρέλες fw22 με brands όπως Valentino, Prada και YSL να μας αποδεικνύουν περήφανα ότι στη μόδα δεν υπάρχει ηλικία.

Λάμψη σε όλες τις ηλικίες
Η Giovanna Battaglia Engelbert, Creative Director της Swarovski, φαίνεται να μην φοβάται να καταρρίψει τα standard και τα taboo που ταλανίζουν της γυναίκες εδώ και χρόνια. Kατάφερε τον τελευταίο χρόνο να πραγματοποιήσει το όραμά της. Γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας φόρεσαν τα πολύχρωμα και εντυπωσιακά κοσμήματα Swarovski δίνοντας τέλος στην βαρετή πλέον προσέγγιση του “μην προκαλείς, μεγάλη γυναίκα είσαι”.
YSL Prada
Το casting της Rachel Comey
Το casting της Rachel Comey, της δημοφιλούς σχεδιάστριας από τη Νέα Υόρκη, θεωρείται συχνά ως παράδειγμα για την αναπαράσταση της ηλικίας. Ακόμη και στο e-shop της, συμπεριλαμβάνει εντυπωσιακούς ανθρώπους όλων των ηλικιών. “Μου φαινόταν πάντα κάτι τελείως φυσικό το να κάνω casting όπου συμμετέχουν άτομα όλων των ηλικιών. Σε τελική ανάλυση, σχεδιάζουμε για ανθρώπους σε όλα τα στάδια και τις στιγμές της ζωής τους. Μια κουλτούρα που έχει εμμονή με τους νέους είναι απλώς βαρετή”, ανέφερε χαρακτηριστικά η Rachel.

Age inclusivity
Αυτό το νέο κύμα, επεκτάθηκε και σε πολλές πασαρέλες στις εβδομάδες μόδας. Είδαμε την Emily Sandberg Gold στην Prada και την Penelope Tree στον Valentino. Αλλά και πιο πρόσφατα την Charlotte Rampling να πρωταγωνιστεί στην καμπάνια της YSL. Mια επωνυμία που αγαπά να φορά η βρετανίδα ηθοποιός εδώ και χρόνια. Eπίσης, το παριζιάνικο brand Ami Paris στην παρουσίαση της fw23 συλλογής, επέλεξε να εντάξει και μια σειρά που προορίζεται για γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας.
Δεν ξεχνάμε την Marie Sophie Wilson, που περπάτησε με αποφασιστικότητα στην πασαρέλα αλλά και το closing του show με την Charlotte Rampling που μας έδειξε τι πάει να πει chic γυναίκας. Με αυτές τις κινήσεις των high fashion επωνυμιών, βλέπουμε να συμμετέχουν γυναίκες που μέχρι πρότινος δεν είχαν τόση προβολή. Editorial, φωτογραφίσεις όπου πρωταγωνιστούν τα γκρίζα μαλλιά εμφανίζονται μπροστά μας όλο και πιο συχνά. Όπως το εξώφυλλο της Maye Musk στο VMagazine που είναι αναμφίβολα από τα αγαπημένα μας.
Κεντρική φωτογραφία Elisabetta Dessy.
Kείμενο Εύα Συμεωνίδου.