10 τρόποι για να τονώσετε τον μεταβολισμό σας

Ο μεταβολισμός είναι η πιο σημαντική λειτουργιά του σώματός μας προκειμένου να διατηρούμε ισορροπημένο το βάρος μας, ενώ ακόμη είναι ο σύμμαχός μας στην προσπάθεια απώλειας περιττών κιλών. Επομένως όλοι αντιλαμβανόμαστε πως οποιαδήποτε αλλαγή σε αυτή τη λειτουργία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την όλη προσπάθεια. Υπάρχουν όμως δέκα απλές συνήθειες που μπορούν να ενισχύσουν το μεταβολισμό μας ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

01 Το πρωινό. Το έχω πει πολλές φορές, θα το ξαναπώ: η παροιμία λέει πως «το πρωί τρώμε σα βασιλιάδες, το μεσημέρι σαν αστοί και το βράδυ σαν φτωχοί». Η παράλειψη ενός πλήρους πρωινού γεύματος μειώνει την ικανότητα του σώματός μας να κάψει το λίπος, καθώς προσπαθεί να αποθηκεύσει ενέργεια. Αλλάξτε αυτή την «κακή» συνήθεια τρώγοντας πρωινό μέσα σε μία ώρα αφότου ξυπνήσετε.

02 Τρώμε στη διάρκεια της ημέρας. Διατηρώντας τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος σταθερά, επιτρέπουμε στο μεταβολισμό μας να λειτουργεί σωστά. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να τρώμε μικρά γεύματα και snacks – αντί για τρεις φορές τη μέρα, πρέπει να τρώμε πέντε ή έξι. Επιπλέον αυτή η συνήθεια ικανοποιεί το αίσθημα κορεσμού κι έτσι αποφεύγουμε την κατανάλωση περιττών θερμίδων.

03 Νερό. Έρευνες έχουν αποδείξει πως η κατανάλωση δώδεκα ποτηριών νερό την ημέρα βοηθά στην καύση περισσότερου λίπους. Επιπλέον μας δίνει την αίσθηση πως είμαστε χορτάτοι, πράγμα ιδιαίτερα χρήσιμο στην προσπάθεια να περιορίσουμε την υπερβολική πρόσληψη θερμίδων. Ένα καλό κόλπο είναι να ξεκινάτε με ένα ποτήρι νερό όταν ξυπνάτε και να πίνετε ένα ποτήρι ανά μία ώρα – στην ανάγκη βάλτε και μία ειδοποίηση στο κινητό σας!

04 Τροφές ολικής άλεσης. Το καστανό ρύζι, το κριθάρι, η κινόα, η βρώμη κι άλλες παρεμφερείς τροφές θέλουν ενέργεια για να τις μασήσουμε αυξάνοντας κατά 10% τη λειτουργία καύσης θερμίδων. Επίσης χρειαζόμαστε περισσότερη ώρα για να τις χωνέψουμε, πράγμα που επίσης καίει περισσότερες θερμίδες.

05 Καφές. Η καφεΐνη διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, πράγμα που σημαίνει πως ένα φλυτζάνι καφέ το πρωί ενισχύει το μεταβολισμό μας.

06 Ναι στην ορθοστασία. Το να καθόμαστε όλη μέρα είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι εργάζονται σε πόστα γραφείου. Η όρθια στάση καίει περισσότερες θερμίδες σε σχέση με την καθιστή, επομένως αν το γραφείο σας είναι τύπου stand σταθείτε με το σώμα σε ευθεία για μία ώρα μέσα στη βάρδιά σας και κάψτε επιπλέον 100 θερμίδες. Κάντε τα μαθηματικά – σε μία βδομάδα μόνο με αυτή τη συνήθεια καίτε 500 επιπλέον 500 θερμίδες!

fit-woman-running-outdoors

07 Κάντε γυμναστική για μία ώρα. Οι ερευνητές συνιστούν γυμναστική μίας ώρας προκειμένου να ενισχύσουμε το μεταβολισμό μας. Φυσικά η καλύτερη άσκηση είναι το jogging, οπότε εντάξτε στην καθημερινή σας ρουτίνα μία ώρα διαδρομής σε εναλλάξ ρυθμό βάδην και jogging.

08 Ενδυνάμωση μυϊκού συστήματος. Η λειτουργία των μυών καίει το περιττό λίπος, οπότε αφιερώστε περίπου 20 λεπτά εκγύμνασης με βαράκια.

09 Πικάντικα μπαχαρικά. Τα πιπέρια τύπου καγιέν, η κανέλα κι ο κουρκουμάς ανεβάζουν τη θερμοκρασία στο σώμα σας, πράγμα που κάνει ταχύτερη τη διαδικασία καύσης λίπους.

10 Τσάι, yoga και αφρόλουτρο. Εντάξει, όχι όλα μαζί! Αλλά το άγχος μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό σας, καθώς σε κατάσταση στρες αυξάνεται η κορτιζόλη στον οργανισμό, μειώνοντας έτσι το ρυθμό καύσης λίπους. Οπότε πιείτε λίγο τσάι, αφιερώστε λίγη ώρα yoga (ή έστω διαλογισμού) ή κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο. Ιδανική ώρα είναι πριν πέσετε για ύπνο, ώστε να νιώσετε ακόμη πιο ξεκούραστοι.

Δεν είναι δύσκολες συνήθειες, τι λέτε κι εσείς; Δεν έχετε παρά να τις υιοθετήσετε και απολαύστε τα αποτελέσματα!

 

Κείμενο: Αντιγόνη Αδαμοπούλου

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here