Abhyanga: η νέα τάση στο μασάζ

Μία τεχνική που υπόσχεται την απόλυτη χαλάρωση
 Ένα καλό μασάζ είναι ίσως η καλύτερη ιδέα όταν θέλουμε να συνδυάσουμε περιποίηση και χαλάρωση. Αυτός είναι κι ο στόχος τους abhyanga, μίας τεχνικής μασάζ άρτι αφιχθείσα από την Ινδία. Η τεχνική υπόσχεται μία μοναδική εμπειρία μασάζ που αναζωογονεί σώμα, αλλά και πνεύμα.

 Βασισμένη στην παραδοσιακή ιατρική φιλοσοφία της Ayurveda, ενός από τα αρχαιότερα θεραπευτικά συστήματα του κόσμου («Ayurveda», άλλωστε σημαίνει «επιστήμη της ζωής στα σανσκριτικά), η abhyanga είναι μία διάσημη τεχνική μασάζ που εφαρμόζεται σε πολλά spas κι ινστιτούτα αισθητικής του κόσμου. Δίνει έμφαση στα επτά ενεργειακά κέντρα του σώματος – τα λεγόμενα chakras – και περισσότερο εστιάζει στην ισορροπία. Ο μασέρ ξεκινά από τα nadis, τις ενεργειακές διαδρομές στις οποίες βρίσκονται τα κομβικά σημεία πίεσης, ώστε η ζωτική ενέργεια (το prana, σύμφωνα με την Ayurveda), να κυκλοφορήσει αρμονικά στο σώμα. Στόχος, λοιπόν, είναι τόσο η σωματική όσο κι η πνευματική ανάταση.
 
Πώς εφαρμόζεται;
 Η abhyanga εφαρμόζεται σε όλο το σώμα, από το κεφάλι έως και τα πόδια, ώστε να ενεργοποιηθούν όλα τα chakras. Με κυκλικές κινήσεις, τριβή αλλά κι ελεγχόμενες διατάσεις, η abhyanga χαλαρώνει το σώμα μ’ έναν συγκρατημένο και ρευστό ρυθμό. Επίσης υπάρχει και μία πιο ήπια εκδοχή της abhyanga, η vishesh, η οποία συναντάται περισσότερο στην Ινδία. Κατά την εφαρμογή της τεχνικής χρησιμοποιείται ζεστό έλαιο σησαμιού, βούτυρο ghee, καθώς και πουγκιά βοτάνων.
 
Πώς μας ωφελεί η abhyanga;
 Η abhyanga είναι κυρίως φημισμένη για την πνευματική χαλάρωση που προσφέρει, ιδίως στην εξομάλυνση του άγχους. Για την Ayurveda ιδιαίτερη σημασία έχει η εξισορρόπηση των τριών doshas, των ιδιοσυγκρασιών, δηλαδή που ευθύνονται για τα συναισθήματά μας. Αυτά τα doshas είναι το Kapha του Νερού και της Γης, το Pitta του Νερού και της Φωτιάς και το Vata του Αέρα και του Αιθέρα.
 Αυτοί που σίγουρα ωφελούνται από την Abhyanga είναι τα άτομα που βιώνουν καταστάσεις άγχους. Στην ουσία, μέσω της τεχνικής, μπορούμε να αναγνωρίσουμε το prana μας, να εστιάσουμε στην αυτοσυγκέντρωσή μας και να διαχειριστούμε καλύτερα τα συναισθήματά μας. Επίσης συνίσταται ως ιδανική προθέρμανση για διαλογισμό, καθώς το σώμα χαλαρώνει κι ο νους «απελευθερώνεται».

 Φυσικά υπάρχουν και σωματικά οφέλη από την abhyanga. Με την τεχνική ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνεται η αναπνοή και το κυκλοφορικό σύστημα, αυξάνεται η ευλυγισία των αρθρώσεων και τονώνεται το μυϊκό σύστημα.
 Αν και στην Ελλάδα ακόμη δεν είναι πολύ γνωστή η τεχνική, δεν είναι απίθανο να το δούμε σύντομα ανάμεσα στις επιλογές που θα προτείνουν οι ειδικοί σε ινστιτούτα και spas. Άλλωστε ήδη πολλά κέντρα αισθητικής και studios εντάσσουν σταδιακά όλο και περισσότερες τεχνικές της ανατολής που υπόσχονται ανάταση και χαλάρωση. Πράγμα που σημαίνει πως μόλις εμφανιστεί η abhyanga δε θα διστάσουμε να τη δοκιμάσουμε!

Κείμενο: Αντιγόνη Αδαμοπούλου

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here