Ανεβαίνουμε από τα σκαλιά για καύση θερμίδων

Είναι γνωστό ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε τα πόδια μας αντί για το αυτοκίνητο ή το ασανσέρ, μας κάνει καλό και στην υγεία αλλά και στο να διατηρήσουμε την καλή φυσική μας κατάσταση. Μάθετε, όμως, ότι ανεβαίνοντας τα σκαλιά ένα-ένα, είναι και ιδανικός τρόπος εκγύμνασης. Σύμφωνα με νέα μελέτη, αν κάποιος ανεβαίνει τα σκαλοπάτια ένα-ένα καίει τελικά περισσότερες θερμίδες από ότι αν τα ανεβαίνει ανά δύο με κάθε βήμα.

Ερευνητές του βρετανικού Πανεπιστημίου Roehampton διαπίστωσαν ότι κάποιος που ξεκινά να ανέβει μια σκάλα και αποφασίζει να το κάνει «πηδώντας» κάθε φορά δυο σκαλιά καταναλώνει περισσότερη ενέργεια μόνο στην αρχή ενώ αν την ανέβει σκαλί-σκαλί τελικά καίει περισσότερες θερμίδες.
Οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι αν κάποιος ανέβει μια σκάλα 15 μέτρων και σε κάθε βήμα περνάει δύο σκαλιά κατά μέσο όρο θα κάψει 260 θερμίδες. Αν όμως ανέβει τη σκάλα των 15 μέτρων σκαλί-σκαλί θα κάψει κατά μέσο όρο 302 θερμίδες.

«Μια εξήγηση για τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας όταν ανεβαίνεις τα σκαλιά ένα-ένα είναι ότι πρόκειται για μια διαδικασία που διαρκεί περισσότερο χρόνο. Ισως υπεισέρχονται και παράγοντες της εμβιομηχανικής. Το να ανεβαίνεις ένα σκαλί κάθε φορά ίσως έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ρυθμού συστολής των μυών, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας» αναφέρει ο καθηγητής Λιούις Χάλσει, μέλος της ερευνητικής ομάδας.
Φυσικά αν έχετε πρόβλημα με τη μέση σας ή τα γόνατά σας, συμβουλευτείτε προηγουμένως τον γιατρό σας!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here