Αντιμετωπίζοντας τα συμπτώματα του PMS με τα φάρμακα της Φύσης

Cup of tea and mint on a wooden background

 

Ο σύντροφός μας ανατριχιάζει και μόνο στη σκέψη, ενώ οι συνάδελφοι μας κοιτάνε καχύποπτα στο γραφείο μια που τα νεύρα μας το προδίδουν: είναι εκείνη η εβδομάδα του μήνα και ήρθε ο καιρός να μάθουμε να την υποδεχόμαστε λίγο πιο χαλαρά και… φυσικά! 

Οι δύσκολες μέρες του μήνα πλησιάζουν και ούτε να το σκέφτεστε δεν θέλετε: πάλι νεύρα, πάλι κράμπες, πάλι φουσκώματα και πεσμένη διάθεση. Δεν υπάρχει τρόπος λοιπόν να κάνετε αυτή την εβδομάδα λίγο πιο εύκολη χρησιμοποιώντας φυσικά και όχι φαρμακευτικά μέσα; Η καλή είδηση είναι πως… ναι, υπάρχει!

Τα συμπτώματα είναι γνωστά σε κάθε γυναίκα, αλλά ας τα ξαναθυμηθούμε:

  • Ξεσπάσματα θυμού
  • Άγχος και κακή διάθεση
  • Φούσκωμα, πρήξιμο
  • Περιοδική αύξηση βάρους
  • Ευερέθιστο στήθος
  • Κράμπες
  • Διαταραχές ύπνου
  • Μεταβολές ζαχάρου
  • Λιγούρες
  • Πονοκεφάλου
  • Απώλεια σεξουαλικής διάθεσης

 

NEW PMS-PMDD-Young-Woman

 

Τώρα που τα είδαμε μαζεμένα, ξέρουμε και τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε! Φυσικά τα δημοφιλή παυσίπονα είναι μια γνωστή μέθοδος καταπολέμησης των παραπάνω δυσάρεστων συμπτωμάτων, ωστόσο η Φύση μπορεί επίσης να μας δώσει κάποιες λιγότερο επεμβατικές λύσεις που προσφέρουν εξίσου μεγάλη ανακούφιση.

  • Λυγαριά (Vitex agnus-castus). Κλινικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η λυγαριά μειώνει κάποια από τα συμπτώματα, ειδικά τους πόνους στο στήθος, το οίδημα, την δυσκοιλιότητα, την ευερέθιστη διάθεση, τον θυμό και τους πονοκεφάλους.
  • Dong quai (Angelica sinensis). Το Dong quai χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην παραδοσιακή κινέζικη, κορεατική και ιαπωνική ιατρική. Παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή φυτά της κινέζικης ιατρικής και ονομάζεται και “γυναικείο ginseng”, λόγω της χρήσης του για γυναικολογικές διαταραχές (όπως η ιδιαίτερα επώδυνη έμμηνος ρύση), για την ανάρρωση μετά τη γέννα και για το αίσθημα κόπωσης.
  • Μάκα (Lepidium meyenii). Το βότανο αυτό προέρχεται από τις Άνδεις και χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια από τους κατοίκους του Περού για την ενίσχυση της γονιμότητας. Οι γυναίκες την χρησιμοποιούν για την εξισορρόπηση των γυναικείων ορμονών, τα προβλήματα της έμμηνου ρύσης και της εμμηνόπαυσης, αλλά η μάκα είναι ευεργετική για την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης, της κατάθλιψης, του καρκίνου του στομάχου … και του PMS.
  • Τσιμιτσιφούνγκα (Cimicifuga racemosa). Παρά το αστείο του όνομα, το βότανα αυτό που χρησιμοποιείται κυρίως για να “ηρεμήσει” τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, αλλά μπορεί να βοηθήσει εξαιρετικά και στις διαταραχές ύπνου και το αίσθημα εκνευρισμού του PMS.
  • Μελισσόχορτο (Melissa officinalis). Το δημοφιλές βότανο χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα για την καταπραϋντική και ηρεμιστική του δράση και μπορεί να μας βοηθήσει τόσο αναφορικά με το αίσθημα άγχους όσο και στην αντιμετώπιση της αϋπνίας που συχνά συνδέεται με την περίοδο.
  • Άρκτιο. Το άρκτιο, αλλιώς κολλιτσίδα, είναι γνωστό για την αντιφλεγμονώδη του δράση, παράλληλα όμως επειδή περιέχει φυτικά στεροειδή μπορεί να αυξήσει τη δυνατότητα του συκωτιού να μεταβολίζει ορμόνες όπως τα οιστρογόνα και έτσι να βελτιώνει τα συμπτώματα που συνδέονται με την ορμονική ανισορροπία.
  • Βαλσαμόχορτο. Παραδοσιακά χρησιμοποιείται με επιτυχία στην αντιμετώπιση της ελαφριάς κατάθλιψης και της κακής διάθεσης που ορισμένες φορές συνοδεύει το PMS. Συνιστάται ωστόσο προσοχή στην χρήση του γιατί μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα κάποιων αντισυλληπτικών, οπότε συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν από την λήψη του.
  • Ginkgo biloba. Το Ginko έχει μελετηθεί περισσότερο λόγω των επιδράσεων που έχει στη μνήμη, ωστόσο έχει αποδειχθεί βοηθητικό στα συμπτώματα PMS, ιδιαίτερα στην κατακράτηση υγρών και την ευαισθησία του στήθους.
  • Χρώμιο. Σύμφωνα με έρευνες το συγκεκριμένο ιχνοστοιχείο σταθεροποιεί την ινσουλίνη και ενισχύει τον μεταβολισμό της γλυκόζης, γεγονός που μειώνει τις λιγούρες και υποστηρίζει την ρύθμιση της όρεξης.
  • Ασβέστιο, Μαγνήσιο και Βιταμίνη B6. Αυτή παντοδύναμη φόρμουλα μπορεί να κάνει θαύματα ενάντια στον πόνο, τα σκαμπανεβάσματα της διάθεσης, και τα γενικότερα συμπτώματα του PMS. Το μαγνήσιο μάλιστα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για την καταπολέμηση της όρεξης για σοκολάτα – η οποία, παρεμπιπτόντως αποτελεί σίγουρη ένδειξη έλλειψης μαγνησίου στον οργανισμού.

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here