Macro-tracking: η νέα δίαιτα που επιτρέπει ακόμη και την πίτσα!

 

Διεκδικεί άνετα τον τίτλο της πιο ευχάριστης δίαιτας του καλοκαιριού 

Από όλες τις δίαιτες και μεθόδους που μελετήσαμε και δοκιμάσαμε, αυτή σίγουρα είναι η αγαπημένη μας. Γιατί; Η Macro-tracking φαίνεται να επιτρέπει όλα αυτά που συνήθως λαχταράμε και απαγορεύονται: πίτσα, ζυμαρικά ή τηγανιτές πατάτες; Σοκολάτα και παγωτό; Κανένα πρόβλημα, αρκεί οι αμαρτίες να συνοδεύονται από τα ατομικά απαραίτητα μακρο-θρεπτικά συστατικά.

Πώς λειτουργεί

Η σημαντικότερη έννοια σε αυτόν τον σύγχρονο τρόπο μέτρησης των θερμίδων είναι οι μακρο-θρεπτικές ουσίες. Με αυτό εννοούμε τους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες, και τα λιπαρά. Ενσωματωμένες και καταγραμμένες σε ένα ατομικό πρόγραμμα διατροφής και με τη βοήθεια του λεγόμενου Macro-Tracking ελέγχουμε αποτελεσματικά τις θερμίδες που καταναλώνουμε καθημερινά. Μπορούμε, λοιπόν, να φάμε τα πάντα αρκεί να φροντίζουμε ώστε η ακριβής κατανομή των τριών ομάδων στοιχείων να συμφωνεί με τη λήψη θερμίδων.
Σας φαίνεται περίπλοκο; Μην ανησυχείτε, φροντίζουν για το δύσκολο έργο ειδικές εφαρμογές (apllications) όπως η My Macros και η MyFitnessPal, χάρη στις οποίες μπορείτε να κρατήσετε ημερολόγιο διατροφής, να καταγράψετε την πρόοδό σας και να επιλέξετε να συμμετάσχετε σε μικρά challenges.

745c739c2846ff8e54b2dfa632a12a9a

Έτσι θα την δοκιμάσετε!

Στην αρχή ορίζει κανείς τον άκρως προσωπικό του στόχο, είτε πρόκειται για το επιθυμητό βάρος ή τον μυϊκό όγκο, και από την τρέχουσα σύνθεση και το βάρος διαμορφώνεται, (με την βοήθεια διατροφολόγου εάν έχετε αμφιβολίες) το άριστο πρόγραμμα καθημερινής λήψης θερμίδων και τροφής. Συνήθως ένας τυπικός καταμερισμός της μακρο-δίαιτας είναι 40/40/20 – αυτό αντιστοιχεί ουσιαστικά σε 40% της καθημερινής διατροφής να αποτελείται από πρωτεΐνες, ένα ακόμη 40% να προστίθεται σε υδατάνθρακες και ένα μικρότερο 20% από λιπαρά στοιχεία. Εάν επιθυμείτε περισσότερο μυϊκό όγκο και έχετε αποφασίσει να γυμναστείτε παράλληλα για να το πετύχετε, μπορείτε να αυξήσετε την καθημερινή λήψη πρωτεϊνών, μειώνοντας αντίστοιχα τα άλλα δύο ποσοστά. Εάν πάλι θέλετε να δείτε γρήγορα και καλά αποτελέσματα στο αδυνάτισμα και στο χάσιμο κιλών μπορείτε να μειώσετε αντίστοιχα τα ποσοστά λήψης υδατανθράκων και λιπαρών.

Αυτό φαίνεται αρκετά λογικό, αλλά αρκετά δύσκολο στην πράξη, λόγω των υπολογισμών. Αλλά όπως είπαμε, γι’ αυτό δεν χρειάζεται να ανησυχείτε. Οι ειδικές εφαρμογές υπολογίζουν εκείνες για χάρη σας πόση γαλοπούλα, πόσες πατάτες και μπρόκολα μπορείτε να βάλετε στο πιάτο με ακρίβεια γραμμαρίου, οπότε το μόνο που σας χρειάζεται είναι ένα download και μια ζυγαριά. Όταν γραφείτε σε αυτές μπορείτε να αναφέρετε τους ατομικούς σας στόχους και το βάρος σας αυτή τη στιγμή, ώστε το σύστημα να εκτιμήσει αυτόματα το πρόγραμμα διατροφής σας. Εύκολο και αποτελεσματικό και ένας λόγος ακόμη να αγαπήσουμε το smartphone μας!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here