Βeauty recap: Όλα όσα συνέβησαν στον κόσμο της ομορφιάς μέσα στο 2023

Βeauty recap: Όλα όσα συνέβησαν στον κόσμο της ομορφιάς μέσα στο 2023

Λίγο πριν την εκπνοή του 2023 γυρίσαμε πίσω τον χρόνο και αναζητήσαμε όλα όσα άφησαν ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της ομορφιάς την περασμένη χρονιά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επεφύλασσαν νέα beauty trends εκτοξεύοντας τις αναζητήσεις και δημιουργώντας παγκόσμια φρενίτιδα. Μέσα από Instagram reels και Tik Tok videos αλλά και απ΄όσα είδαμε στα fashion shows, σκιαγραφήθηκε το τοπίο με φρέσκιες αλλά και διαχρονικές τάσεις. Καθετί άφησε το δικό του θετικό πρόσημο σε όσα πέρασαν αλλά και σε όσα έρχονται. Eίσαι έτοιμη να απολαύσεις ένα εφ’όλης της ύλης beauty recap;

Ron Lach, Pexels

Η βιοτεχνολογία στο επίκεντρο

Η βιοτεχνολογία αποτελεί μέρος της βιομηχανίας ομορφιάς εδώ και δεκαετίες αλλά πλέον το ενδιαφέρον άρχισε να αυξάνεται περισσότερο το 2023. Έχει τη δύναμη να αλλάξει ριζικά το μέλλον της ομορφιάς με τη δημιουργία ασφαλέστερων και πιο βιώσιμων προϊόντων και είναι από τα πιο σημαντικές εξελίξεις του φετινού beauty recap. Πρόκειται για έναν πολυεπιστημονικό τομέα που βασίζεται στη βιολογία, την ιατρική και τη μηχανική. Σήμερα, πολλές μάρκες ομορφιάς έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν συστατικά βιοτεχνολογίας στις φόρμουλές τους και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσουν να το κάνουν.

Βeauty recap: Όλα όσα συνέβησαν στον κόσμο της ομορφιάς μέσα στο 2023
Hailey Bieber

Food inspired makeup looks

Σύμφωνα με την Google, το 2023 παρατηρήθηκε μια “επανάσταση” με την εμφάνιση looks εμπνευσμένων από φρούτα, φαγητά και ροφήματα. Στην κορυφή βρέθηκε το strawberry makeup το οποίο σύστησε στο κοινό η Hailey Bieber τον Αύγουστο του 2023. Το trend απογειώθηκε στο Tik Tok όπου μέχρι σήμερα έχει σημειώσει 543,4 εκατομμύρια αναζητήσεις. Η Hailey λίγες μέρες αργότερα, ανάρτησε ένα αντίστοιχο βίντεο με ένα μακιγιάζ σε πιο έντονους τόνους κόκκινου, το “tomato makeup” το οποίο είχε μικρότερη απήχηση. Δεν έχει ξεπεράσει μέχρι σήμερα τις 9,4 εκατομμύρια προβολές.

Στην ίδια φιλοσοφία ήταν και το Latte makeup. Ένα μακιγιάζ σε απαλούς τόνους του καφέ που εμφανίστηκε τον Ιούνιο από την δημιουργό περιεχομένου Rachel rigler και έχει φτάσει τις 505,5 εκατομμύρια αναζητήσεις στο Tik Tok. Τον Σεπτέμβριο, η τάση αναβαθμίστηκε σε πιο σκούρους τόνους του καφέ. Ο λόγος για το Mocha makeup που έχει σημειώσει 391,5 εκατομμύρια αναζητήσεις. Κοινό χαρακτηριστικό σε όλα τα φρέσκα makeup trends η χρωματική ομοιομορφία σε μάτια, ζυγωματικά και χείλη. Ακόμη, το ανοιχτό μπλε μανικιούρ που είδαμε στην Sofia Richie και στην Sabrina Carpenter γρήγορα ονομάστηκε “blueberry milk nails”.

“Αποδίδω πολλά από αυτά τα ονόματα, ειδικά τις αναφορές στα τρόφιμα, στην συζήτηση που κυριαρχεί γύρω από την ομορφιά. Δίνει μια εύκολη και αξιόπιστη εικόνα σε οποιονδήποτε να κατανοήσει περί τίνος πρόκειται. Όχι μόνο σε κάποιον που γνωρίζει καλά τη βιομηχανία της ομορφιάς”, δήλωσε η Kendall Becker, διευθύντρια στρατηγικής μόδας και μέσων στην Trendalytics.

Lucas Almann, Pexels

Scalp care, αποσμητικά με αλάτι, refillable συσκευασίες & ενδυνάμωση του μικροβιώματος

Η ολιστική υγεία των μαλλιών, συνέχισε την άνοδό της φέτος, με τις περιποιήσεις του τριχωτού να γίνονται viral. Σύμμαχοι στην ενδυνάμωση το καστορέλαιο αλλά και οι βούρτσες σιλικόνης οι οποίες παρουσίασαν ακόμη πιο αυξημένο ενδιαφέρον σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Το κίνημα του φυσικού αποσμητικού προχώρησε επίσης ένα βήμα παραπέρα, με μια εξειδικευμένη ομάδα καταναλωτών να στρέφεται στα “αποσμητικά αλατιού” με κρυστάλλους ως εναλλακτική λύση στα κλασσικά roll-on. Επίσης, εξακολουθούν να αυξάνονται οι αναζητήσεις για refillable αλλά και multi-use products σε όλες τις κατηγορίες ομορφιάς αποδεικνύοντας ότι η βιωσιμότητα είναι πλέον σε πρώτο πλάνο.

Στη γωνία “παραφυλάει” η Gen Z που ορίζει στην κυριολεξία τις εξελίξεις στην ομορφιά και θα συνεχίσει να το κάνει και το 2024. Επαναπροσδιορίζει την έννοια της πολυτέλειας. Νοιάζεται για τις συνθέσεις και αναζητά προϊόντα που δε βλάπτουν τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τα ζώα. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για την υγεία του δερματικού φραγμού τροφοδότησε την ανάγκη για την ανακάλυψη του J-Beauty και την Iαπωνική φροντίδα δέρματος & ευεξίας. Δες παρακάτω αναλυτικά τα ποσοστά αναζητήσεων και κατά πόσο εκτοξεύτηκαν το 2023:

“It” Manicures

  • Blueberry milk nails: + 5,511%
  • Barbie nails: +583%
  • Cherry mocha nail polish: +552%
  • Russian manicure: +217%
  • Micro French manicure: +195%

Ενδυνάμωση

  • Kαστορέλαιο: +108 %
  • Βούρτσες μασάζ τριχωτού: +107 %
  • Cooling hair mask: +92 %
  • Σαμπουάν με πεπτίδια: +86 %
  • Scalp facial (περιποίηση τριχωτού με scrub, serum και μάσκες): +68 %

Συνειδητή Κατανάλωση

  • Aποσμητικά με αλάτι: +315 %
  • Refillable καλλυντικά: +252 %
  • Έλαιο δενδρολίβανο: +161 %
  • Eco-friendly συσκευασίες: +126 %
  • Ιαπωνικό skincare: +89 %

Naked & κοντά νύχια

Το 2023 ήταν η χρονιά του κοντού μανικιούρ και αυτό είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία του beauty recap report. Αυτή η εξέλιξη, σηματοδότησε μια νέα εποχή όπου τα νύχια επανήλθαν -επιτέλους- σε μια κομψή εκδοχή. Νail artists όπως η Jin Soon και η Bettina Goldstein, είχαν ως καμβά για τις δημιουργίες τους όμορφα, κοντά νύχια. Τα χρώματα και τα nail art που είδαμε ήταν πολλά αλλά για άλλη μια φορά τις καρδιές μας κέρδισαν οι διαχρονικές αποχρώσεις. Η τάση που μας συνάρπασε όμως, ήταν τα naked nails. Clean, περιποιημένα και chic άκρα με διάφανη ή πολύ ανοιχτή μπεζ βάση που κολακεύουν κάθε γυναίκα.

Giorgio Armani fw23

Η χρονιά του blush

Το blush είχε την τιμητική του το 2023 και δεν μπορούσε να λείπει από το beauty recap. Πράγμα που διαπιστώθηκε και στο strawberry και tomato makeup look. Η εποχή του contouring τελείωσε. Η τάση με τα “έντονα κοψίματα” πέρασε ανεπιστρεπτί. Πλέον, το blush είναι ο πρωταγωνιστής με products σε κρεμώδη, υγρή αλλά και πουδρέ υφή να μονοπωλούν το ενδιαφέρον. Στο catwalk fw23 του Giorgio Armani στην Εβδομάδα μόδας του Μιλάνου, είδαμε το blush να τονίζει, τους κροτάφους δίνοντάς μια νέα, φρέσκια πρόταση που ξεπερνά τα κλασσικά μοτίβα. Κάπως έτσι, πήγαμε ένα βήμα παρακάτω. Το blush άρχισε να εφαρμόζεται και σε άλλα σημεία του προσώπου. Όπως το “Over Blushing” στα βλέφαρα και στα ζυγωματικά, το blush κάτω από τα μάτια αλλά και το blush στις γωνίες του προσώπου.

Carolina Herrera ss23

Red lipstick forever

Διαχρονικό και πάντα κομψό, το red lipstick ήταν παρόν και το 2023 και είμαστε βέβαιες ότι θα είναι κάθε χρονιά. Το είδαμε να φιγουράρει στα catwalks, να το φορούν πολλές celebrities στις εμφανίσεις τους αλλά και στις καμπάνιες αγαπημένων οίκων όπως YSL, Armani, Dior και Chanel. Ειδικά όταν το red lipstick συνδυάζεται με μια φρέσκια βάση και ένα “ήσυχο” μακιγιάζ ματιών είναι ανάρπαστο.

Givenchy fw23

No makeup look, no foundation

Όσο πιο φυσικό το μακιγιάζ, τόσο πιο μοντέρνο. Τα έντονα makeup looks είναι πια ξεπερασμένα και η φυσικότητα έχει την τιμητική της. Αυτό δεν είναι κάτι που είδαμε το 2023, καθώς τα τελευταία χρόνια πολλοί οίκοι προτιμούν το ανεπιτήδευτο μακιγιάζ. Για παράδειγμα, φέτος είδαμε φρέσκιες, φυσικές επιδερμίδες στα fw23 fashion shows των οίκων Hermès, Givenchy και Βottega Veneta. Η τάση εδραιώθηκε και στα ss23 fashion shows των Stella McCartney, Miu Miu, Chloé, Gabriella Hearst, Loewe και Burberry.

Για άλλη μια φορά οι κανόνες “έσπασαν” όπως και η “απενοχοποίηση” των ατελειών με το κίνημα “No foundation”. Το hashtag #FoundationFreeMakeup στο TikTok έχει σημειώσει ήδη μέχρι σήμερα 112,7 εκατομμύρια προβολές. Eίναι σπουδαίο part του beauty recap και από τις τάσεις που αγαπήσαμε το 2023 και θέλουμε να εξακολουθήσει να υπάρχει και τη νέα χρονιά. Mε γνώμονα αυτό, το ενδιαφέρον στράφηκε σε ρουτίνες περιποίησης και tips με σκοπό τη δημιουργία μιας άψογης επιδερμίδας όπου το foundation είναι περιττό.

Καστανά, ανέμελα & φυσικά μαλλιά

Στην αναζήτηση των απόλυτων hair colors του περασμένο χειμώνα, οι καστανές, elegant αποχρώσεις κέρδισαν το βραβείο προτίμησης και υιοθετήθηκαν από πολλές γυναίκες. Ταυτόχρονα, τα ανέμελα, φυσικά μαλλιά απαλλαγμένα από styling, συμπλήρωσαν το παζλ. Όπως αποδείχθηκε περίτρανα όχι μόνο στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι, αλλά και σε αυτή της Νέας Υόρκης και του Μιλάνου στα fw23 αλλά και στα ss23 catwalks. Την hair τάση λάτρεψαν οίκοι όπως Μiu Miu, Louis Vuitton, Bottega Veneta, Chloe, Gabriella Hearst, Gucci, Ann Demeuleumeester. Kι εμείς ακόμη πιο πολύ!

Chanel Beauty, Phoebe Tonkin

H αναγέννηση του ματ μακιγιάζ

Το “glass skin” effect που εμφανίστηκε πριν από δύο χρόνια, αντικαταστάθηκε το 2023 από το ματ μακιγιάζ. Το να “γυαλίζει” υπερβολικά η επιδερμίδα δεν είναι τόσο δελεαστικό όσο παρουσιάστηκε καθώς σε συνδυασμό με τον ιδρώτα και την υγρασία μόνο θελκτική δε δείχνει. Έτσι, επιστρέψαμε σε τάσεις μακιγιάζ του παρελθόντος και συγκεκριμένα στην αψεγάδιαστη, ματ επιδερμίδα των 90s και αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα.

Vlada Kaprovich, Pexels

Βody Brushing for well-being

Tο dry brushing είναι μια μέθοδος απολέπισης με την αρχαία τεχνική της Αγιουρβέδα, που έχει αποκτήσει φανατικό κοινό τα τελευταία χρόνια και όπως όλα δείχνουν ήρθε για να μείνει. Αν εκτελεστεί σωστά χαρίζει υγιές και νεανικό δέρμα υποβοηθώντας τη λεμφική ροή και διεγείροντας την παραγωγή κολλαγόνου. Ανακουφίζει από την ένταση, αποτοξινώνει και διεγείρει την ανάπτυξη των κυττάρων. Και επειδή οι αριθμοί είναι σημαντικοί στο beauty recap μας, οι αναζητήσεις στο Tik Tok για tutorials dry brushing έχουν φτάσει μέχρι σήμερα τις 147,2 εκατομμύρια προβολές.


Κείμενο, Αναστασία Βαποράκη.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here