Βeauty report: Αυτοί οι τομείς ομορφιάς εκτοξεύτηκαν το 2023

Βeauty report: Αυτοί οι τομείς ομορφιάς εκτοξεύτηκαν το 2023
Photo: Bkr

Μπορεί οι πωλήσεις στη βιομηχανία της ομορφιάς να παραμένουν ανοδικές, ωστόσο οι μοχλοί της ανάπτυξής της εξελίσσονται συνεχώς δημιουργώντας νέα δεδομένα. Η εταιρεία παροχής δεδομένων marketing Circana, καταγράφει τις καταναλωτικές τάσεις της αγοράς και καθοδηγεί τους πελάτες της να εξελίξουν τα προϊόντα τους. Έτσι, για πρώτη φορά η εταιρεία Circana, προσφέρει συνδυασμένα δεδομένα πωλήσεων τόσο για τις κατηγορίες πολυτελών όσο και mass προϊόντων. Το αναλυτικό Βeauty report που ακουλουθεί ξεκαθαρίζει το τοπίο για όλα όσα συνέβησαν στον κλάδο της ομορφιάς μέσα στο 2023 και δίνει μια καλή ιδέα για όλα όσα θα ακολουθήσουν.

Circana

Η άνοδος του skincare σύμφωνα με τα δεδομένα του “Complete Beauty”

Πριν από ενάμιση χρόνο μετά τη συγχώνευση των παρόχων δεδομένων NPD και IRI για να σχηματίσουν αυτό που τώρα ονομάζεται Circana, η εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της μια ενσωμάτωση με το όνομα “Complete Beauty”. Η νέα αυτή μέτρηση στο Βeauty report του 2023, επιτρέπει στους γνώστες της ομορφιάς να έχουν μια σφαιρική εικόνα στις διακαναλικές επιδόσεις του κλάδου. “Μπορούμε να δούμε, ποια είναι η νούμερο ένα μάρκα μάσκαρα τόσο σε luxury όσο και σε mass κανάλια. Αυτό δεν ήταν εφικτό πριν” δήλωσε η Larissa Jensen, ανώτερη αντιπρόεδρος και σύμβουλος παγκόσμιας βιομηχανίας ομορφιάς στο Circana.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι συνολικά η κατηγορία περιποίησης της επιδερμίδας, έχει αυξηθεί κατά 11% από έτος σε έτος. Παρατηρείται μια αυξανόμενη στροφή προς εμπορικές μάρκες χαμηλότερης τιμής. Δύο από τους μεγαλύτερους παράγοντες ανάπτυξης ήταν oι οροί και οι κρέμες προσώπου. Αυξήθηκαν κατά 21% και 12% σε πωλήσεις αντίστοιχα. Οι πωλήσεις προϊόντων περιποίησης σώματος συνέχισαν να εξελίσσονται σταθερά στην κατηγορία.

Shiny Diamond, Pexels

Το μακιγιάζ διατήρησε τη θέση του ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία σε luxury brands

Ο τομέας του μακιγιάζ, αυξήθηκε κατά 12% την ίδια περίοδο, με τις πωλήσεις των θεραπειών για τα χείλη -οι οποίες βρίσκονται στη διασταύρωση των δύο κατηγοριών- να ξεπερνούν και τις δύο με αύξηση 46% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις lip gloss σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση που άγγιξε το 29%. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο τομέας του μακιγάζ διατήρησε τη θέση του ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία σε luxury brands. Σημείωσε 7,1 δισεκατομμύρια πωλήσεις σε δολάρια μέχρι σήμερα, αυξημένες κατά 16% σε σχέση με πέρυσι.

Συγκεκριμένα, το μακιγιάζ χειλιών ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα του τομέα. Κυρίως τα έλαια χειλιών, τα βάλσαμα και τα lip glosses. Σύμφωνα με το Checkout -την υπηρεσία παρακολούθησης αποδείξεων της Circana- η δαπάνη ανά αγοραστή για προϊόντα μακιγιάζ αυξήθηκε κατά 10% φέτος. Παράλληλα, η συχνότητα αγορών αυξήθηκε κατά 4%. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ανάμεσα σε luxury και mass brands αυξήθηκαν κατά 16% και 7% αντίστοιχα το τρίτο τρίμηνο του 2023. Ο τομέας περιποίησης επιδερμίδας αυξήθηκε κατά 14% και 10%, την ίδια περίοδο. “Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε τις “αποχρώσεις” των mass και των luxury καναλιών. Οι αγορές συμπεριφέρονται διαφορετικά. Αλλά η συναρπαστική προοπτική του Complete Beauty είναι ότι δίνει μια ευρύτερη εικόνα για την “υγεία” της αγοράς” συμπλήρωσε η Jensen.

Περιποίηση μαλλιών & αρώματα

Μεταπηδώντας από το skincare και το μακιγιάζ στα μαλλιά και στα αρώματα -δύο πολύ σημαντικοί πυλώνες στην ομορφιά- τα δεδομένα του Βeauty report 2023 αποδεικνύουν ότι η περιποίηση των μαλλιών αυξήθηκε κατά 9% σε ετήσια βάση. Aντίστοιχα, οι πωλήσεις αρωμάτων αυξήθηκαν κατά 10%. Επιπλέον, η Jensen ανέφερε το εξής: “Τα αρώματα πολυτελείας ήταν πάντα στην κορυφή. Το 2023 όμως, για πρώτη φορά, είδαμε μια επιβράδυνση σε αυτό”. Πολλοί καταναλωτές είχαν εφοδιαστεί με πολυτελή αρώματα κατά την πανδημική “έκρηξη”. Τώρα, στρέφονται σε προσφορές εστιασμένες στην αξία, όπως τα σετ αρωμάτων. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 22% σε όλη την αγορά. Ακολουθούν τα body mists και μικρότερα μεγέθη φιαλών αρωμάτων, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί.

Kier in Sight Archives, Unsplash

Eπιδραστικότητα στα social media

Λόγω της συνολικής αύξησης των influencers, το περιεχόμενο στα social media στην κατηγορία Indie Skin έχει αυξηθεί 16% σε όγκο. Η κατηγορία αυτή, περιλαμβάνει ανεξάρτητα brands που έχουν ως γνώμονα μια φρέσκια αισθητική αλλά και clean, φυσικές και βιολογικές συνθέσεις. Τα δεδομένα δείχνουν πως οι προβολές και η αφοσίωση έχουν αυξηθεί κατά 82% και 26%, αντίστοιχα, σύμφωνα με το Traackr. Πρόκειται για μια πλατφόρμα εύρεσης και διαχείρισης των influencers. Επίσης, ανεξάρτητα hair care brands, έχουν υψηλό αντίκτυπο.

Ένα κοινό θέμα μεταξύ των κορυφαίων επωνυμιών περιποίησης δέρματος είναι ότι έχουν χτίσει ισχυρές σχέσεις με παράγοντες επιρροής υψηλής απόδοσης. Η δημιουργός του Gen Z, Katie Fang, υπήρξε σταθερή φωνή-κλειδί για το brand Glow Recipe. Μάλιστα, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας του Brand Vitality. Εν τω μεταξύ, η Caudalie -δεύτερη στη κατηγορία- και η Versed Skincare -τέταρτη στην κατηγορία- έχουν επωφεληθεί από τα βίντεο unboxing και καμπάνιες που υλοποιούν mega-influencers όπως η Kristi Howard στο TikTok.

Επιπλέον τα brands Bubble Skincare, Pacifica Beauty, Κosas, Summer Fridays, Kopari, Good Molecules και The Inkey List έχουν σημειώσει επίσης άνοδο. Και ενώ διαμορφώνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο ο χάρτης της ομορφιάς, κορυφαίες εταιρείες παρακολουθούν τι συμβαίνει στον κλάδο του Indie Beauty. Παρατηρούν καθετί φρέσκο και σύγχρονο. Άλλωστε για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα πρώτα έρχεται ο πειραματισμός και μετά η καινοτομία.


Κεντρική φωτογραφία, Bkr.

Kείμενο, Αναστασία Βαποράκη.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here