Longevity vs Antiaging: Έτσι θα “αγκαλιάσουμε” τον χρόνο

Masha Raymers

Ένα από τα πράγματα που συζητάμε περισσότερο στην ομορφιά, είναι η φθορά του χρόνου. Πολυάριθμες προληπτικές θεραπείες, αναζήτηση αντιγηραντικών συστατικών και αλλεπάλληλες επισκέψεις στον δερματολόγο για την εξάλειψη κάθε ψήγματος ρυτίδας. Και όλα αυτά, υπό το πρίσμα ενός ασφυκτικά πιεστικού προτύπου που έδωσε αρνητική χροιά στην ηλικία και μας έβαλε σε ένα καλούπι για το πως “πρέπει” να μοιάζουμε σε κάθε φάση της ζωής. Η στροφή προς έναν πιο απλουστευμένο τρόπο αντίληψης των πραγμάτων με επίκεντρο το well-being και η φροντίδα εκ των έσω είναι το κλειδί για μια μακρά, ευτυχισμένη ζωή. Kαι όσο oι έρευνες εξελίσσονται, αλλάζουν τα δεδομένα και προμηνύεται μια νέα εποχή όπου το antiaging αντικαθίσταται από το longevity. Η αρνητικότητα που συνόδευε τη λέξη “γήρανση” μέχρι σήμερα παύει να υπάρχει. Let’s embrace aging, let’s enjoy life!

Vlada Kaprovich, Pexels

To σημείο εκκίνησης

Mέσα στο 2023, η εστίαση στην μακροζωία άρχισε να επεκτείνεται ταχύτατα. To “Longevity Med Summit” που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο στη Λισαβόνα, συγκέντρωσε περισσότερους από 200 αντιπροσώπους από 25 χώρες και πάνω από 40 ακαδημαϊκούς και βιομηχανικούς ηγέτες όπου μοιράστηκαν τις γνώσεις τους για τη μακροζωία. Μπορεί να γίνονταν συζητήσεις για το προσδόκιμο ζωής, αλλά οι πρακτικές επιπτώσεις τώρα είναι προσιτές.

Oμάδες συμβούλων σημείωσαν ότι το μέλλον είναι εγγενώς συνδεδεμένο με αυτό που ονομάζεται “τρόπος ζωής μακροζωίας”. Περιλαμβάνει επιστημονικές, ολιστικές και ρεαλιστικές λύσεις για τη βελτιστοποίηση της υγείας και της ομορφιάς. Γνωρίζαμε καλά ότι οι βιομηχανίες ομορφιάς και ευεξίας είχαν αλλάξει ριζικά. Και αυτό σήμαινε ότι σύντομα θα ακολουθούσαν συζητήσεις για την υγεία. Αν οι άνθρωποι επρόκειτο να ζήσουν περισσότερο, θέλουν να δείχνουν και να νιώθουν καλά. Έτσι οι επιστήμονες στόχευσαν στην κατανόηση της περίπλοκης ισορροπίας μεταξύ γενετικών, περιβαλλοντικών και παραγόντων τρόπου ζωής που επηρεάζουν τη γήρανση.

Clinique La Prairie, Montreux Ελβετία

Μακροζωία vs αντιγήρανση

Κορυφαίες μάρκες ομορφιάς αρχίζουν να αξιοποιούν όχι μόνο την επιστήμη της μακροζωίας, αλλά και το ήθος. “Η έρευνα για την ποιότητα της ζωής και την υγεία θα επιταχυνθεί. Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις καινοτομίας, καλούμαστε να σκεφτούμε διαφορετικά” δήλωσε πρόσφατα σε δελτίο τύπου η Lisa Napolione, αντιπρόεδρος της παγκόσμιας έρευνας και ανάπτυξης της Estée Lauder. “Με τις ταχέως αναδυόμενες γνώσεις και προόδους από τις δερματολογικές και επιστημονικές κοινότητες, η επιστήμη της φροντίδας του δέρματος δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική”.

Χάρη στην έρευνα για τη μακροζωία, οι άνθρωποι αρχίζουν να ξανασκέφτονται πώς θα είναι με την πάροδο του χρόνου. Από κάθε άποψη, είναι ένα τεράστιο εγχείρημα. Η παγκόσμια αγορά μακροζωίας προβλέπεται να φτάσει τα 183 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με την εταιρεία επιχειρηματικής ευφυΐας Grand View Research.

Dior Spa Dubai
Dior Spa Duba

Οι βασικοί πυλώνες του longevity

Συνήθειες όπως η καλή διατροφή, η άσκηση, ο ποιοτικός ύπνος και η διατήρηση ισορροπημένης ψυχική υγείας, συμβάλλουν στο να ζήσουμε περισσότερο, να νιώθουμε καλύτερα και φυσικά να δείχνουμε νεότεροι. Σύμφωνα με μια αναφορά για την “Προηγμένη Αισθητική” της εταιρείας Longevity Technology, το μέλλον της μακροζωίας δεν αφορά μόνο τη βελτιστοποίηση της μακροζωίας εσωτερικά, αλλά και εξωτερικά.

Oλιστική θεραπεία

Εταιρείες μεγάλου βεληνεκούς, δεν περιορίζονται πια μόνον στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Εστιάζουν στο γενικότερο ευ ζην. Το γεγονός ότι τα πολυτελή spa επεκτείνονται με ταχύτατους ρυθμούς είναι τρανή απόδειξη. Τα La Prairie Spa βρίσκονται σε κάθε γωνιά της γης και σύντομα στην Ελλάδα. Tο νέο spa του οίκου Dior που θα ανοίξει στο Dubai στις 15 Απριλίου, είναι και αυτό προ των πυλών. Και ναι ένας πολυτελής χώρος spa με μια πλούσια γκάμα υψηλής ποιότητας θεραπειών για την αποσυμφόρηση και φροντίδα νου και σώματος είναι κομμάτι του longevity.

Φυσικά ελιξίρια ευζωίας

Το σύγχρονο κοινό ομορφιάς είναι ευφυές και απαιτητικό (βλέπε Gen Z) και σαφώς επηρεάζεται από τις αρχές της μακροζωίας. Αυτό δεν είναι κάτι που παραβλέπεται από τις εταιρείες. Δεν υπάρχει πια κανένα ενδιαφέρον για “διόρθωση” προβλημάτων γήρανσης. Υπάρχει ενδιαφέρον για εναλλακτικές λύσεις που θα βελτιώσουν την όψη του δέρματος, χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο την ακεραιότητά του. Έτσι εμφανίζονται brands που έχουν ως στόχο την επίτευξη της μακροζωίας και την φροντίδα εκ των έσω. Οι βοτανικές σταγόνες με ενεργοποιητικές, ανοσοποιητικές και αντιαλλεργικές ιδιότητες καθώς και η multi-use skincare lotion που λάνσαρε πρόσφατα η κορυφαία εικαστικός Marina Abramovic σε συνεργασία με την ιατρό και στενή φίλη της, Dr Nonna Brenner αποδεικνύουν την αλλαγή κατεύθυνσης.

Olia Danilevich, Pexels

Ενσυνειδητότητα

Πλέον διοργανώνονται ολοένα και περισσότερες εκδρομές με σκοπό τη χαλάρωση πνεύματος και σώματος. Όπως για παράδειγμα, πολυήμερες πεζοπορίες, διαλογισμός στη θάλασσα ή yoga στο δάσος. Δραστηριότητες που αυξάνουν την ενσυνειδητότητα και σε καλούν να απολαύσεις τη στιγμή και να αφουγκραστείς τα πάντα γύρω σου.

Ποιοτικός ύπνος

Στις Μπλε Ζώνες —περιοχές όπου οι άνθρωποι τείνουν να ζουν περισσότερα χρόνια και να είναι υγιείς- περνούν τις ώρες εγρήγορσης, κάνοντας πράγματα που αγαπούν. Όπως κηπουρική, τακτικές βόλτες στη φύση, επικοινωνία με αγαπημένα πρόσωπα. Κάνουν όμως και κάτι ακόμη σημαντικό, κοιμούνται καλά. Ο ποιοτικός ύπνος είναι θεμελιακής σημασίας για την ευζωία και ήρθε η ώρα να του δώσουμε τη δέουσα προσοχή.

Masha Raymers

Τα ερευνητικά πλάνα της L’Oréal βάζουν την μακροζωία στο επίκεντρο

Το σύγχρονο πρωτόκολλο ανάπτυξης προϊόντων χρησιμοποιεί την επαναστατική επιστήμη της αναγεννητικής ιατρικής, της βιοτεχνολογίας, της κυτταρικής υγείας και της μακροζωίας. Παρατηρώντας τα βήματα των εταιρειών, εντοπίσαμε πως η L’Oréal ανέλαβε μερίδιο στην ελβετική εταιρεία βιοτεχνολογίας και μακροζωίας Timeline που ιδρύθηκε το 2007 από τους Chris Rinsch και Patrick Aebischer. Η Timeline έχει αναπτύξει ένα δικό της μόριο, το Mitopure, που ανακυκλώνει και αναζωογονεί τα γερασμένα μιτοχόνδρια.

Kι ενώ η ομορφιά και η ευημερία ήταν απρόσιτες έννοιες στο παρελθόν, τώρα, με τη σύγκλιση τους και την επιστημονική πρόοδο, η μακροζωία γίνεται βασικό σημείο συζήτησης αλλάζοντας το σχήμα της αγοράς. “Η L’Oréal εργάζεται για περισσότερο από μια δεκαετία για να κατανοήσει και να προβλέψει τι θα μπορούσε να σημαίνει η μακροζωία στην ομορφιά”, δήλωσε η Barbara Lavernos, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος και υπεύθυνη έρευνας, καινοτομίας και τεχνολογίας της L’Oréal. Προστίθεται μια νέα διάσταση σε όλους τους τομείς της ζωής, όχι μόνο στην ομορφιά. Επικεντρώνεται στην πρόβλεψη και τη διόρθωση με τρόπο εναλλακτικό. Αλλά κυρίως στην εστίαση σε ότι έχει πραγματικά αξία και ουσία. Στην απόλαυση της ζωής.


Κεντρική φωτογραφία, Masha Raymers.

Κείμενο, Αναστασία Βαποράκη.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here